den ocensurerade sanningen

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

långt och osammanhängande

Av L - 26 oktober 2010 22:24

Jag var och tränade och av nån anledning hittar jag inte det långsamma lugnet direkt. Det kommer först efter ett tag. Efter tai chi-delen. Och det är ju i den delen som man behöver ett långsamt lugn. Men jag tycker det går lite för långsamt och jag blir nästan lite frustrerad.


Efteråt skulle jag köpa ett par fina varma vantar som jag såg för några veckor sedan men jag hittade dem inte trots att jag kollade noga. Så jag impulsköpte ett träd istället. Med fina stenar på i olika färger som man ska hänga sina smycken i. Jag gillade det. Det kostade mindre än vantarna.


Sen gick jag till Ica och köpte min favoritglögg. Kanske är det tidigt men jag var tvungen. Jag har t.o.m köpt saffran idag och har tänkt baka lussebullar om inte allt för länge. Jag har också tänkt göra kikärtsgryta med saffran i. Får se hur det går.


När jag kom hem så hetsade jag lite och det kändes inte bra (såklart) eftersom den här veckan skulle vara så bra. Jag skulle bara äta frukt och grönsaker och sedan märka en tydlig skillnad på vågen på måndag. Än så länge har det inte gått så bra, om man säger så. Men imorgron börjar jag om igen. Då är det frukt och grönsaker som gäller. Vågen visade på -1.7 senast. Jag vet inte vad jag gör om den visar på plus på måndag. Jag har bara några kilon kvar nu. Det får inte gå åt fel håll.


Det känns som jag är på rätt väg, i alla fall. Jag tränar flera gånger per vecka. Rör på mig. Äter relativt bra. Det enda negativa är att jag inte har tid med så mycket annat. Att jag blir så trött. Att jag blir stressad om jag ska göra något innan träningen för att jag är osäker på om jag hinner åka fram och tillbaka. Och jag orkar inte riktigt bära med en stor ryggsäck varje gång jag ska någonstans bara för att.


Jag märkte härom dagen att de satt upp julbelysningen inne i stan. Jag blev lite ledsen för att jag inte märkt det; att jag haft så fullt upp och inte hunnit med att träffa folk eller göra roliga saker. Men samtidigt så har ju ingen hört av sig under den här tiden så det spelar kanske inte så stor roll?


Nu blev det ganska långt och osammanhängande. Det kan nog komma att bli så emellanåt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 7 november 2010 23:44

Om någon skriver dessa saker till en, hur ska man tolka det:   - Hej fina - Snälla, vackra - Puss och kram   Och om personen alltid, alltid skriver ett tack-för-idag-sms efter att man har setts. Jag vill verkligen inte! Sluta! Låt mig var...

Av L - 2 november 2010 12:46


The Perishers har gjort en låt som heter "Steady Red Light" och den stämmer precis in på situationen mellan mig och P. Det enda som skiljer den från verkligheten är att det inte är nåt rött ljus på telefonsvararen när han inte har ringt eller smsat. ...

Av L - 29 oktober 2010 17:08

Inatt när jag skulle gå hem från jobbet och stod i personalrummet och tog på mig jackan så sa den andra personen som också var där: -Ska inte du ta och skaffa pojkvän snart? Och jag svarade att: -Jag ska nog göra mig av med den snart. Och jag...

Av L - 29 oktober 2010 01:57

"Det är fan respekt" sa han och såg ut att mena det och jag blev uppriktigt förvånad för alltid får jag höra att jag gjort ett stört val och speciellt på ett sånt här ställe trodde jag aldrig att de orden skulle yttras i det sammanhanget och pl...

Av L - 28 oktober 2010 17:22

Jag ska jobba i natt. Trots att det inte är helg. Det är tydligen nån studentförening som ska ha fest. Jag hatar studentföreningar som ska ha fest. Det blir alltid så mycket att göra. Plus, kan studentföreningar festa sansat? Nej. Eftersom jag s...

Presentation

sanningen utan salt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards