den ocensurerade sanningen

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

är kärlek egoistiskt?

Av L - 28 oktober 2010 17:22

Jag ska jobba i natt. Trots att det inte är helg. Det är tydligen nån studentförening som ska ha fest. Jag hatar studentföreningar som ska ha fest. Det blir alltid så mycket att göra. Plus, kan studentföreningar festa sansat? Nej.


Eftersom jag ska jobba nu inatt och hela helgen så skickade jag ett sms till P igår och frågade om han ville ses men han hade inte tid. Han har aldrig tid längre. Det värsta med det är att jag inte vet om det är sanning eller bara som han säger. Han kan ha tröttnat på mig. Det är mycket möjligt. Men han kan också tala sanning. Det är också mycket möjligt.


Jag har börjat tröttna lite på hela grejen med honom. Med att inte ha en aning om vad som pågår mellan oss inte inte kunna fråga och ställa krav eftersom det vi har inte är på riktigt. Jag är trött på att det bara är jag som hör av mig och frågar om vi ska ses. Det har hänt 2 gånger på snart ett halvår att han har hört av sig först.


För nån månad sedan var han bort i två veckor på nån slags turné. Innan dess var han väldigt mysig och sa fina ord till mig och gav mig blickar som måste ha betytt någonting. Men efter att han kom tillbaka har det liksom försvunnit. Inget om att han hade saknat mig. Inget om att det var kul att se mig igen. Inet sådant alls. Visst håller han om mig, kramar, kysser och är allmänt mysig. Men inga ord. Aldrig några ord. Jag önskar mig ord.


Jag vet att jag borde avsluta hela grejen med honom men på nåt stadium tror jag att jag behöver honom. Eller i alla fall någon. Jag menar, vem ska jag ringa på midnatt på nyårsafton om jag tar bort honom ur mitt liv? Vem ska jag vinterpicknicka med? Vem ska hålla mina händer varma och tina upp min kropp efter att vi varit ute i vinterkylan? Vem ska finnas bredvid mig i soffan? Vems arm ska jag somna på? Vems hjärtslag ska jag lyssna till? Vems lukt ska jag ha i kudden?


Det kanske låter egoistisk. Som om jag bara vill ha honom kvar för egen vinnings skull. Men är inte kärlek ganska egoistiskt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 7 november 2010 23:44

Om någon skriver dessa saker till en, hur ska man tolka det:   - Hej fina - Snälla, vackra - Puss och kram   Och om personen alltid, alltid skriver ett tack-för-idag-sms efter att man har setts. Jag vill verkligen inte! Sluta! Låt mig var...

Av L - 2 november 2010 12:46


The Perishers har gjort en låt som heter "Steady Red Light" och den stämmer precis in på situationen mellan mig och P. Det enda som skiljer den från verkligheten är att det inte är nåt rött ljus på telefonsvararen när han inte har ringt eller smsat. ...

Av L - 29 oktober 2010 17:08

Inatt när jag skulle gå hem från jobbet och stod i personalrummet och tog på mig jackan så sa den andra personen som också var där: -Ska inte du ta och skaffa pojkvän snart? Och jag svarade att: -Jag ska nog göra mig av med den snart. Och jag...

Av L - 29 oktober 2010 01:57

"Det är fan respekt" sa han och såg ut att mena det och jag blev uppriktigt förvånad för alltid får jag höra att jag gjort ett stört val och speciellt på ett sånt här ställe trodde jag aldrig att de orden skulle yttras i det sammanhanget och pl...

Av L - 27 oktober 2010 12:48

6 år med dig och aldrig har du svikit från min sida Alltid har du varit där och gett mig nya mål och drömmar när jag trott att allting varit på väg att ta slut När jag förlorat alla mina vänner och legat gråtandes i mörkret så har du tänt lju...

Presentation

sanningen utan salt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards